MHM Markt & Muziek Hoofddorp - 25 mei 2025
en Nieuw Vennep - 21 juni 2025

Voor Nieuw Vennep graag even doorscrollen naar beneden.


Zondag 25 mei  
van 11.00 tot 17.00 uur
Burgemeester van Stamplein

In navolging van het grote succes van afgelopen juni, organiseren wij in 2025 opnieuw een fantastische jaarmarkt in het centrum van Hoofd-dorp. Particulieren en ondernemers kunnen hun gebruikte en  nieuwe waar aanbieden. De hele middag, doorlopend, de lekkerste livemu-ziek gebracht door een scala aan amateurorkesten, veelal onversterkt. Pokemon ruilen, kopen en verkopen. Verfrissende drankjes en een breed assortiment aan gerechten bij de restaurants en food-trucks op het Burgemeester Van Stamplein. Kinderanimatie en antieke bussen te bewonderen. Kortom, volop gezelligheid voor alle leeftijden. 



We organiseren deze jaarmarkt traditiegetrouw op een bijzondere plek in centrum Hoofddorp. Op dit centraal gelegen plein, zijn kramen en grondplaatsen beschikbaar. Onze jaarmarkt wordt samengesteld uit vier segmen-ten, t.w. de snuffelmarkt (gebruikt door particulieren), vintage-retro-Lp's-brocante-antiek-curiosa  (gebruikt door ondernemers + particulieren) en Braderie SummerSale (nieuwe waar door ondernemers). Ook komt er
een kleedjesmarkt voor de jeugd en is er voor de allerkleinsten weer kinderanimatie.  


Kramen zijn 4x1 meter met een wit dak. In het overzicht hier-onder vind je de prijs per kraam. Tot 15 maart geldt een la-ger EarlyBird-tarief.  

Meerdere kramen
reserveren met een leuke korting, op aanvraag.
Stuur een verzoek naar zomermarkt@mhem.nl. 

WIN een 3-gangen diner  voor twee
Iedere maand wordt onder de kraamhuurders die tussen de 20e van de éne maand en de 20e van de volgende maand een kraam reserveren een 3-gangendiner voor twee verloot welke bij alle filialen van De Beren in Nederland vóór een bepaalde datum verzilverd kunnen worden. De winnaars worden hier bekend gemaakt. De laatste op de markt zelf.



Reserveren voor de snuffelmarkt, vintage/retro/curiosa/

brocante/antiek/LP's, grondplaats of kleedjesmarkt

Reserveren voor braderie kan hier.
Uitsluitend voor nieuwe producten. 



Totaaloverzicht (voorlopige) indeling Burgemeester van Stamplein voor 25 mei.


Lekker opruimen die zolder, schuur en/of garage!
Er is niets leuker dan eens lekker op te ruimen voor de zomer en wat je niet gebruikt, te verkopen op de rommelmarkt of kom lek-ker snuffelen tussen de gebruikte huisraad en andere bijzonde-re spullen. S
core iets nieuws voor een mooie SuperSummerSale-prijs. Geniet van een hapje en de heerlijke muziek. Kom lekker vroeg voor de mooiste koopjes. 
Bij ons kijkt de fiscus (nog) niet mee! 



Kramen/plaatsen worden op basis van het reserveringsmoment door ons toegekend. Reserveer daarom vandaag nog jouw/jullie kraam.
Lees voor het reserveren even de spelregels onder aan deze pagina.

Kramen 4 x 1 meter met wit dak

 Gebruikte huisraad


Nieuwe producten. 



Parkeren kan onder de markt. Dagkaart € 7,50. Uitgang op het Burgemeester van Stamplein zelf of via Dirk van der Broek.


Wat doen wij aan marketing om de markt in de regio onder de aandacht te brengen bij de inwoners?
* 1/4-pagina's in de Hoofddorpse Courant verspreidt over de ge-
   hele Haarlemmermeer voorafgaande aan het weekend;
* 25.000 flyers worden HUIS-AAN-HUIS in Hoofddorp;
5.000 flyers via andere kanalen;
*  promo gedurende 2 weken op de twee grote led-schermen in
   Hoofddorp Winkelstad voorafgaande aan het marktweekend; 
*  promotie via meer dan 70 Facebookgroepen en -pagina's;

 


De markt wordt mede mogelijk gemaakt door:

Kleedjesmarkt
De kleedjesmarkt is bedoeld voor de jeugd tot 15 jaar. Volwassen verkopers zijn op dit deel van de markt niet welkom. Een plekje van ± 12m2 kost € 10,00 + 90ct kosten ticketburo. 
Zij mogen alles verkopen, er worden geen eisen opgelegd met betrekking tot de aangeboden waar. Neem wel zelf een zeil of plade mee. 





MHM Markt & Muziek Nieuw Vennep 2025


Zaterdag 21 juni van 11.00 tot 17.00 uur
Harmonieplein

Deze markt wordt in samenwerking met de Oranjejaarmarkt georganiseerd. Op de Oranjejaarmarkt worden alleen nieuw producten aangeboden door lokale ondernemers. MHM biedt ondernemers en particulieren de gelegenheid hun gebruikte waar aan te bieden op de snuffelmarkt en het vintage-retro-antiek-deel. Ook in Nieuw Vennep de hele middag livemuziek verzorgd door verschillende grotere orkesten zoals bigbands, brassbands, het KLM-Orkest en een harmonie. Enkele food-trucks en een uitgifte-punt voor drankjes en wat snacks, maken de markt compleet. 
Reserveer jouw kraam en zet de datum alvast in jouw agenda, want we verwachten, net als tijdens de 1e editie, weer een hoop gezelligheid op dit bijzondere plein. 



Reserveer vandaag nog een kraam. Het
aantal is beperkt en voor je het weet,
zitten we vol. Dus wanneer je deel wilt
nemen aan dit unieke evenement dat
slechts één maal per jaar plaats vind,
klik dan op de button en regel het van-
daag.   



Spelregels Markt Hoofddorp


Spelregels Markt Hoofddorp
1. Huurder
a. Huurder is diegene die zich aangemeld heeft voor een marktkraam of een grond-plaats en deze ook betaald heeft. Hij/zij is degéne waarmee de organisatie via mail of telefoon contact houdt en van wie de gegevens opgeslagen zijn op de mailinglist van stichting MHM.
b. Huurder (v/m)j is verantwoordelijk voor het naleven van deze spelregels en zal belast worden voor eventuele kosten of een boete. 
2. Huurpenningen
a. De huurpenningen worden vooraf voldaan bij het online reserveren van de kraam of grondplaats en zijn in de meeste gevallen inclusief btw, waarbij geen factuur verstrekt wordt. Uitsluitend bij het braderiegedeelte wordt de btw apart berekend en als zodanig zichtbaar gemaakt op de factuur.
b. Betaalde huurpenningen kunnen tot één maand voor de markt gerestitueerd worden. Binnen een maand tot één week vóór de marktdag, kunnen kramen geannuleerd worden maar wordt de betaling gereserveerd voor betaling van een kraam op de eerstvolgende markt door MHM georganiseerd.
c. Kramen kunnen wel overgedragen worden aan derden. Hierbij is het noodzakelijk dat huurder, naam, emailadres en telefoonnummer van de betreffende derde doorgeeft aan de organisatie, per mail.  
3. Melden na aankomst
a. Wanneer huurder het evenemententerrein heeft bereikt en de auto niet hinderlijk heeft geparkeerd, dient zij/hij zich bij de organisatiekraam te melden, zodat de organi-satie er voor kan zorgen dat eenieder die betaald heeft ook de juiste plaats krijgt. 
b. Alle huurders krijgen door de organisatie een plaats aangewezen, waarbij rekening is gehouden met eventuele stroomwensen. In bijzondere gevallen kan afgeweken worden van de aangewezen plaats. Dit altijd met een dringende redenen en altijd in overleg met de organisatie. 

4. Aanvang markt. 
De start van de markt valt gelijk met de start van de muziek. Vanaf twee uur van dat moment kunnen huurders hun kramen en grondplaatsen inrichten. De auto mag hiervoor bij of in de buurt van de kraam/grondplaats geparkeerd worden, mits deze geen belemmering vormt voor hulpdiensten. De auto dient uiterlijk één kwartier voor aanvang van de markt het terrein verlaten te hebben. 
5. Niet ingevulde kramen.
Wanneer een aangrenzende kraam niet gevuld is op het moment dat de markt start, mag deze gevuld worden door de huurders van de kramen grenzende aan de lege kraam in goed overleg. In alle gevallen kunnen legen kramen gevuld worden in goed overleg met de organisatie. 
6. Einde markt 
De markt eindigt op het door de organisatie aangegeven tijdstip. Het is dus, zonder toestemming van de organisatie, NIET mogelijk de plaats voor die tijd te verlaten. 
Niet netjes ten opzicht van mede huurder en bezoekers. Wel mag een kwartier voor het einde rustig begonnen worden met inpakken van de overgebleven spullen. 
7. Alles opruimen/meenemen.
Alle huurders nemen de door hem/haar meegebracht onverkochte spullen alsmede de tijdens de markt aangeschafte producten en verpakkingen mee naar huis. Er mag niets op het terrein achtergelaten worden om te voorkomen dat de organisatie voor hoge opruimkosten (door de gemeente) komt te staan. 
8. Borg 
Bij het melden dient een borg betaald te worden welke bij het afmelden weer terug-verkregen kan worden wanneer aan de artikelen 6 en 7 is voldaan. Bij betaling van € 20
(contact) ontvangt iedere deelnemer een festivalbandje zodat de organisatie tussen-
tijds kan controleren of iedereen de borg heeft voldaan en kan privileges bieden.